wtorek, 14 maja 2013

Oszczędzanie


Dzisiaj post tematyczny, mianowicie o oszczędzaniu. Wiele razy wyjmowałam świnkę skarbonkę i wrzucałam do niej po parę złoty, aby nazbierać na coś o czym marzę, jednak zazwyczaj po jakimś czasie ją rozbijałam, bo "potrzebowałam" pieniędzy na jakieś głupoty. Dawniej kiedy tylko weszłam do galerii musiałam wydać dosłownie wszystkie pieniądze jakie miałam. Zazwyczaj kupywałam za nie jedzenie, słodycze, jakieś kosmetyki, których potem i tak nie używałam, i inne niepotrzebne mi rzeczy.


W 6 klasie zbierałam na laptopa, którego później dostałam na wakacje. Uznałam, że już nie mam po co trzymać pieniędzy i znowu wydałam je na niepotrzebne duperele. Od niedawna można powiedzieć, że zaczęłam się interesować fotografią. Czytam różne poradniki, rady i wprowadzam je w życie. Staram się doskonalić moje zdjęcia, ale jakoś nigdy mi się nie podobają. Zaczęłam zastanawiać się nad lustrzanką. Już znowu wyciągnęłam świnkę skarbonkę i wrzuciłam do niej wszystko co miałam. Narazie nie wyciągnęłam z niej ani grosza, zobaczymy ile wytrwam, mam nadzieję, ze jak najdłużej.


Dalej mam coś takiego, że kiedy jestem w sklepie i wyjdę z niego bez żadnej nowej rzeczy uważam, że niepotrzebnie tu przyjechałam. Mam wbite do głowy, że kiedy dostanę pieniądze muszę je wydać jak najszybciej. Zazdroszczę tym, co mają cierpliwość i umieją nazbierać na coś konkretnego. Patrycja oszczędzała ponad 3 lata i wreszcie kupiła laptopa, o którym marzyła. Ja tak nie potrafię. 


Może to dobrze, może źle. Nie wiem. Chciałabym choć raz nazbierać na coś, co naprawdę chciałabym mieć. Samo w sobie, że wytrwałam i nie wydałam tych pieniędzy byłoby dla mnie wielkim sukcesem. Mówię o tej rozrzutności jak o jakiejś okropnej chorobie czy czym. Może to jest choroba, jakiś zakupoholizm, haha! Można powiedzieć poprostu, że nie szanuję pieniędzy, jak to mówi moja babcia, ale niestety taka już jestem. Trzymajcie kciuki, żebym tym razem poczekała cierpliwie i nie wydała ich tak szybko.
A wy jesteście bardziej rozrzutni, czy może oszczędni?

Chcę Was jeszcze bardzo serdecznie zaprosić na bloga Magdy i Marceliny:
beyourself-megg.blogspot.com
marceliness.blogspot.com/

26 komentarzy:

  1. ja też tak mam. teraz zbieram na lustrzankę,tak jak ty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbierałam na lustrzankę miałam już połowę sumy, ale wydałam na ubrania ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja założyłam konto w banku żeby oszczędzać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny temat to się wypowiem xD
    jestem fanką Justina Biebera, czy się to komuś podoba, czy nie.
    Zbierałam przez jakiś rok na koncert, a nie wiedziałam, czy będzie. Uzbierałam 500 zł, potem się okazało, że koncert się odbędzie. A teraz?
    Zbieram na kolejny i przez miesiąc uzbierałam 640, bo każdy grosz się liczy. Jakoś się składało, że święta, urodziny i uzbierałam, ale zbieram dalej, żeby mieć 1500 zł
    Może Cię to zmotywowało, nie wiem xD
    Ale życzę powodzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zaczniesz być oszczędna jak sama zarobisz pieniądze, wtedy to docenisz ;) ja po pierwszej wakacyjnej pracy jak pojechałam na zakupy każdą bluzkę, spodnie itp przeliczałam na godziny pracy i się zastanawiałam czy naprawdę warto było pracować np. 5 godzin na te spodnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uzbierałam na swój laptop. Denerwuje mnie to, że sama muszę kupić sb laptop, rower, a nawet ciuchy - w większości! Jednak rodzice mnie uczą tej oszczędności. I teraz widzę różnicę między osobami, które dostają Iphona za nic, a ja za to że zapracuję kupuję sobie zwykłą bluzkę, z której jest bardzo zadowolona.


    http://marpleous.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jestem bardziej rozrzutna, ale jak się na prawdę zmobilizuję to zaoszczędzę.
    W tamtym roku kupiłam basen za 600zł, a teraz oszczędzam na lustrzankę i mam już 800zł :)
    http://my--crazy--stories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. grosz do grosza i się da! wiem po swoim przykładzie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja teraz zaczynam zbierać na wakację w Hiszpanii z moją ciocią (na drugi rok) już się nie mogę doczekać! Będe się starała oszczędzać, bo wyjazd do Hiszpanii to moje marzenie, które w koncu mogę zrealizować <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem rozrzutna i to bardzo.
    Podoba mi się twój blog i to bardzo.
    Jesteś ładna.
    Chcę cię nominować na moim, blogu.
    Dopiero mam bloga miesiąc i nie piszę tak doskonałych postów.
    Jutro będzie post jak by, co.
    Zapraszam http://jigsaw-jigsaw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. oj trzeba troszkę oszczęzać wiadomo:)))

    zapraszam do mnie na ocenę kolejnego makijażu:) serdecznie pozdrawiam:**

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja przed Komunią oszczędzałam, ale niedawno wydałam całą kasę na pokój, opłacało się :) Teraz zbieram też na lustrzankę :)
    http://weraaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale ty jesteś ladna <33

    Zapraszam do obserwowania i komentowania mojego bloga ;3

    domi-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo mi się podoba twój wygląd bloga sama go zmieniasz ? ;d
    http://malinoweekropleedeeszczu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zazwyczaj oszczędzam na coś konkretnego co nie kosztuje za wiele np. sukienkę, spodenki. :) Bo na laptopa na pewno bym nie uzbierała. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny post . Ja też składam pięnoądze uda ci się !! <3
    zapraszam na mój blog http://wika-moda.blogspot.com/
    Obserwuje czekam na reważ !! a po za tym świetny blog <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja w sumie mam tak samo. *_* Jak od razu dostaję pieniądze to albo je przechowuje na zakupy albo od razu biegnę do sklepu. ;3
    Zapraszam do mnie ; magiczna-moda.blogspot.com
    I mam prośbę zaobserwujesz mnie z bloglovin ? Oczywiście odwdzięczę się <3
    ;3 pozdrawiam ;**

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja oszczędzam od dłuższego czasu. Zbieram na koncert ^^ ale czasem wydam na coś drobnego a to słodycz, ciuch

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zaliczam się do tych raczej rozrzutnych, jeśli spodoba mi się coś to mam takie uczucie, że muszę to kupić. Nie potrafię oszczędzać! Fajnie piszesz :)
    dreamsforeverx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nominowałam cię na moim blogu http://jigsaw-jigsaw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak fajnie, że trafiłam na twojego bloga, bo bardzo mi się spodobał obserwuję :)

    Zapraszam na live w sobotę o 18:00 więcej na blogu
    lifestylemichalina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam skarbonkę na kłódkę, więc w każdej chwili mogę z niej wyciągnąć pieniądze, bez potrzeby jej rozbijania c; Umiem oszczędzać, ale najczęściej wydaje na internetowe zakupy.
    supcarolyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. oszczędzanie jest bardzo ważne , ale niestety nie każdemu wychodzi :D
    Obserwujemy ? :D
    http://thousand-mysteries.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. też jakiś czas temu wyciągnęłam skarbonkę ... zbieram na laptopa, ale myślę też o lustrzance :D
    na pewno uda ci się uzbierać pieniądze :))

    OdpowiedzUsuń
  25. ja zbieram na laptopa pół roku i już mam troche piędzy myślę że do wakacji już sobie kupię :)

    OdpowiedzUsuń

spam i obraźliwe komentarze nie będą akceptowane.
dziękuję za wszystkie miłe słowa ♥